fredag 21. mars 2014

Pink livingroom....ohhh yes baby


Dere vet at favorittfargen min er rosa...IrinaSyle rosa. En cerise farge....elsker den. Som liten jente hatet jeg rosa og likte blått, nå er det omvendt.

Tapeten er fra Eijjfingers nye kolleksjon Gracia, så det er ikke så mange bilder å fremvise og disse er dårlig så gå HER så ser du kolleksjonen.


Jeg liker litt å se tapetene i et rom så HER kan dere se det.

Denne tapeten syntes jeg var råkul. Fargen er misvisende. Produsenten bilder de tre øverste, men her på nettet virker den blass så på første bilde jazzet jeg den litt opp slik den er IRL.

Vi skal det på to vegger, den veggen peisen er på og veggen rett frem. Resten av veggene blir hvite.
Det slitte parkett gulvet går!! Demolitionmannen reiv ut soveroms kapene på rommene, dermed hiver jeg ut gulvet.


Hadde han latt skapene stå som vi ble enig om så kunne han beholdt det stygge parkettgulvet. I tillegg så er det mye han ikke hører etter så da så!!
River opp parketten og maler gulvplankene hvite. Vi skal hive ut begge ovnene og murer opp en peis og male mursteinene hvite om de fremdeles vises.


Elsker stua, den er stor og lys.... det slår meg hver gang jeg er der, at den er så lys. Jeg hadde et arkitekttegnet hus en gang med mange store vindu i vegger og tak, men nesten så jeg syns det er lysere her...høres dumt ut, men sånn er det.


Og mannen syns det er ok med rosa og hvit tapet om det ikke ble dall rosa og om jeg ikke ble shabby chic....for blondeputer og blonde ting og bare alt hvitt det ville han IKKE HA !!
Og iallfall ingen blondepose for å ha fjernkontrollene oppi.
Her hos oss ligger fjernkontrollene strødd på bordet :( Ikke pent, men hendig....


Dere skal få se at det ikke kommer til å være en feminin stue. Jeg skal ha Balibordet og de svæææære industrilampene fra Nederland som henger opp.
Og farger!!! Alle regnbuen farger!! Jeg har alltid sagt mer farge til folket!!


                                                                         TIPS
Siden mesteparten av oppussingsbudjett gikk med oppe og på kjøkken så ble ikke det nye rette tak og vegger i denne omgangen.

Så etter råd fra maler spakler vi fiskebeins stria og koreapanelet eller hva det nå her. Det blir spaklet og pusset slik at vi kan legge på tapet og male. Da får vi slette vegger.



Om man blander flere stilarter som feks rustikk, industri med blonder får man mer dynamikk og et mer balansert interiør.

Hvit og rosa tapet høres feminint ut, med med elementer som store svarte fabrikklamper og industri skap kommer den feminine tapeten til å virke som et bilde. De store mørke tingene kommer mer frem og sammen skaper det balanse.

Fine farger til er grønt, turkis, oransje og lilla.



Og siden jeg bare ELSKER tapet skal fortsette med å vise dere tapeten på badet i neste innlegg.......



HUSK ÅPENT på låven i søndag kl 12-15. Velkommen :) kart HER

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online