mandag 24. oktober 2016

Before and after pic of the hall.



Som alt annet her i huset er det ekstrem oppussing av gangen :) 


Her står jeg innafor ytterdøren å tar bilder inn. Dette er et 50 talls hus, det betyr, mange rom....mange dører. Jeg liker romløsningene ellers i huset.

De som bygde huset, pusset det opp på 90 tallet igjen.  Allikevel klarte de ikke å fjerne de fem dørene i gangen. Vi fjernet den "vakre" døren som dere ser på bildet over. Grønn, turkis og rosa.

Furudøren på kjøkkenet ble fjernet og der satte vi inn skyvedør.
Resterende tre dører byttet vi ut til nye. ( Det vil si uten turkis og rosa fiskebeinsønster og lister)


Det var gulnet panel og 5 forskjellige dører. På bilde øverst her satte vi inn skyvdør. Det er kjøkken og stue innover.


Døren til venstre på bildet ble kastet og vi åpnet heller opp. Det var trangt om saligheten med dører overalt. Bilde fra salgsprospekt.



 Den tapeten dere ser i enden var limited edition fra Fargerike for tre år siden. Det var den første tapeten jeg var sikker på at jeg skulle ha. Den oransje og gull tapeten er den samme som den perlemorshvite og rosa vi har på stua. Begge fra Eijjffinger


Det er yttergangen jeg skulle vise, den viser alle tapetene som er brukt i huset. Så om du er på besøk og har lyst å se hvilken tapet som er brukt kan du titte på yttergangen. ( Ikke av fototapetet til sønnen)


                                    Klarer dere å huske hvor alle disse tapetene er brukt?

                     En interiørsamtale mellom Demolitionmannen og Irina 


Irina " Har den kule ideen, uti gangen lure æ  jammen på om en tapetremse fra ajlle rom hadde vært kult. Gangen skal repsenter huset vårt og kjæm som bor her... en gal familie...fargerik, morsom, sjarmerende, raus og velkomne... 
Jepp..... det er en råååå kul ide, itj sanjt??


Demolitsionmannen" Det er jammen en god ide, det gjør vi!!"

Irina sover på ideen

Irina "Har tenkt, mulig det blir too mutch, for hæflig...liksom...tjaa... kanskje ..mersom spesielt. Nei, æ tror vi male i mørkegrått"

Demolitinmann " No får du gi dæ...det er denj beste interiøridén, ever fra dæ..... klart det blir kulere med tapetet"


Irina litt mer tvilende... jeg bruker alltid å vite, men den her var litt sånn at jeg måtte fundere, men jo, bra ble det. Etter at Demolitionmannen var ferdig å tapetsere skulle jeg male yttergangen og yttertrappa hvit.

Jeg hadde fått opp malingsbøtten og var klar til første malingsstrøk når Demolitionmannen går forbi med hendene fulle av ugress.
Han se på meg, han ser på malingsbøtten, så ser han en gang til på meg. Jeg ser tilbake....livredd for at jeg har sølt maling over hele terrassen. ( Da blir han forbanna)
Så risten har oppgitt på hodet og går.


"HÆÆÆÆ...ingen kan bare gå mens de riste på hodet uten at jeg blir forbanna. Så jeg slenger penselen på plena og springer etter han. " Ka meine du egentlig med å rist på hode får så , å sukk og gå... det  e da ingen som gjør nokka sånt da...ååååhhhh æ bli forbanna"

Demolitinmannen "Æ syns bare at du bejynne å bli kjedelig... den kule gangen som e dæ verdig...fargerik, fyrvekeri, frodig, spesiell og unik...som dæ...som allje oss...så skal du mal døra i dejn kjedligeste fargen på jorda. Du ødlegge utrykket!" 



Irina "Syns du itj det bli for mytjei da? Æ er litt redd for det.., men ok..."

Demolitionmannen hiver ugresset oppi komposthaugen, mens han snur seg og roper etter meg.

"Du irina, mal trappa rosa å du"


Så til dere som tror jeg bestemmer alt... nope...fat chanse in hell.... skulle ønske. Jeg legger ut mine ville ideer og mannen tenner på de... selv etter at jeg har tenkt og vurdert... og funnet ut at jeg skal safe...For jeg er egentlig en veldig kjedelig og safe person. Dessverre helt sant.

Da begynner han å kalle meg kjedelig interiørdame som liker alt hvitt... Og det vil jeg IKKE være... så han pusher mine grenser.


Det finnest et lokk for alle kjeler..... Demolitionman og Irina har iallfall funnet den kasserollen og lokket. Du kan jammen meg si masse om oss.... men en ting er sikkert...vi har iallfall ikke et standard hjem. Dette hjemmet er unikt, spesielt og frodig. Det er lekenhet, interiørglede og raushet i farge og komposisjonene.

Akkurat som menneskene som bor her....vi er alle eksplosiv, temperamentsfulle og veldig colombianske.
Her er vi høylytte, sure, blide.....her gråter vi mens vi ler. Og vi ler når vi gråter.Vi gråter fordi noen sa noe fint og fordi noen sa noe stygt, eller noen sa ikke noe i det hele tatt.... egentlig gråter vi for alt og alle.... Og vi kauker alle sammen( Vennen til ungene flirer seg ihjel over den colombianske faktoren)

Jeg trodde jeg giftet meg med en rolig og kjedelig nordmann... men han er den mest temperamentsfulle og fargerik av oss alle :)




Vet dere hva som er kult??? Etter tre innlegg har jeg fått forespørsler fra to journalister/fotografer som vil ta bilder av huset vårt. 
MEN... jeg vet ikke...jeg vet jeg var mye i aviser/tv/radio/magasiner før jeg la opp. Og det er morsomt at med en gang jeg begynner, så tar det seg opp... jeg må bare....må bare....


Skriv gjerne en kommentar om du liker det eller del gjerne. 

Tusen takk

Fugl, lykt,kommode og sikkert flere ting er fra showrommet mitt på www.ersgard.no 

Følg oss gjerne på fb og ig. IrinaStyle by All of irina

3 kommentarer:

Anonym sa...

ååå æ elske doet ditt :)
Marita

HeidiNilima sa...

Oj!!

Jeg kjøpte meg hus for to uker siden, og nå ble jeg så sykt inspirert av den gangen din.
Gangen i mitt 50-tallshus er fylt med mørkt koreapanel som jeg hadde tenkt å male sjokkrosa eller knallgult -men her fikk jeg noen crazy ideer altså. Takk :)

Anonym sa...

Haha..det morsomme er at når jeg tror jeg har sett alt fra deg etter å ha fulgt bloggen din i mange år, så overrasker du/dere igjen! Det er så gøy, og jeg elsker det:) Hadde aldri turt å hatt noe slikt selv, men dette er så deg. Ha en kjempefin uke! Gleder meg til å lese neste innlegg:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online